Főztem, sütöttem, varrtam, festettem:)


Üdvözöllek ! Próbálom ide összegyűjteni mindazt, amit kreáltam:), azzal a reménnyel, hogy másnak is megtetszik és kedvet kap hozzá, hogy elkészítse:)

2011. március 28., hétfő

Séberli leves

  Anyumtól tanultam, anyum nagyimtól. Anyuéknál általában vasárnap, ha nem húsleves van a menüben, akkor séberli leves. Szereti is mindenki. Kb. egy éve kerestem a világhálón, de nem találtam ilyen levest. Most viszont újra rákeresve rátaláltam Edónál, de mi egészen másképp csináljuk.


 Hozzávalók:


  • 1/2 kg disznóhús
  • 1 fej vöröshagyma
  • 4 szál sárgarépa
  • 1 szál fehérrépa
  • 3 közepes krumpli
  • 5 ek  paradicsompaszta
  • 4 ek liszt
  • 3-4 szál babérlevél
  • 1 tojás
  • bors 
  • séberli: 2 tojás, 5-6 ek búzadara
Elkészítés:
A hagymát üvegesre dinszteljük, beletesszük a kis kockákra vágott disznóhúsit, egy keveset rántjuk majd annyi vizet teszünk hozzá, hogy ellepje jól, sózzuk, borsózzuk és szinte készre főzzük.



Amikor már majdnem kész van a hús, egy másik edényben felforraljuk a kockára vágott zöldségeket 5 liter vízben és úgy  öntjük hozzá a húshoz. Beletesszük még a babérleveleket is.
A krumplit egy kicsit később tesszük bele, amikor már szinte megfőtt minden. Közben a tojásokat elhabarjuk a búzadarával, sózzuk és borsózzuk.
Palacsintasütőbe öntjük és szétlapítjuk. Majd amikor mind a két felét megsütöttük lapítón hagyjuk kihűlni, majd apró kockára vágjuk.

Megcsináljuk a rántást és beletesszük a paradicsompasztát. 
Ha puhára főtt minden belekeverjük a rántást a levesbe.
Egy tojást nagyon pici vízzel felverünk és belehabarjuk azt is.
A végén pedig belekerül a séberli is.
Aki szereti kevés ecettel is ízesítheti.









12 megjegyzés:

  1. De jó, én még nem is hallottam erről a levesről! Megint tanultam valami újat, köszönet, hogy megosztottad ezt a családi receptet velünk!

    VálaszTörlés
  2. Érdekesnek hangzik! Én sem ismerem ezt a levest , de mivel , hogy kapható vagyok minden újdonságra , ezért ki fogom próbálni. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen az ajángékot,nagy meglepetés volt számomra .

    VálaszTörlés
  4. Megszeretném köszönni az "Egy jó szót" amit töled kaptam, s mivel nagyon tetszik a blogod szeretném viszonozni,fogadd hát nagyon nagy szeretettel:)

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Mint gasztrobloggernek, szeretném a figyelmedbe ajánlani a gasztro.miner.hu oldalt, ahol a gasztronómiai témájú blogokat jelenítjük meg egy helyen, és az online elérhető Gasztroblogger Szakácskönyvet, ahová blogodból valószínűleg néhány receptet külön is kiemelünk.

    Szeretnénk, ha a Te blogod is megjelenhetne oldalunkon, s ehhez hozzájárulásodat szeretnénk kérni (szabályunk, hogy csak azok bejegyzései jelennek meg, akik ehhez hozzájárulnak). A bejegyzésedből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni írásodat, akkor a blogodra fog eljutni. A csatlakozásnak anyagi vonzata nincs, a bejegyzések első egy-két mondatának listázásához a blog feedjét dolgozzuk fel, tehát semmilyen technikai teendőd sincs. Az eddigi tapasztalatok alapján napi további 50-100 látogatót is jelenthet, ha bekerül valaki a listába.

    Amennyiben úgy döntöttél, csatlakoznál hozzánk vagy kérdésed van, kérlek írj az info kukac miner pont hu-ra!

    Üdvözlettel:
    Miner.hu

    VálaszTörlés
  6. Erus kipróbálta a levest, nagyon ízlett mindenkinek! Van egy meglepim , nézz be hozzám kérlek!

    VálaszTörlés
  7. Erus nekem is van egy meglepim nézél be hozzám.

    VálaszTörlés
  8. Játékra hívlak, nézz be hozzám!

    VálaszTörlés
  9. Én pedig egy kis meglepetéssel várlak, nézz be hozzám is ;))

    VálaszTörlés
  10. Erdélyben a séberlit a tárkonyos ragulevesekbe használják. Például a tárkonyos báránylevesbe, és csak tálalásnál tesszük bele, mert nagyon felszívja a levet...:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...